Ik heb een aantal Sapele gekocht en betaald om het te laten voegen en schaven. Ik bereid me voor om mijn eerste lijmverbinding te maken. De hairpin-tafel die ik aan het bouwen ben, wordt 6,5 voet lang en 40 inch breed. Het tafelblad dat ik ga verlijmen, zal 6 planken hebben - 4 planken van zes inch breed en 2 planken van acht inch breed. Ik heb een tijdelijke werktafel gemaakt van constructiehout van 8 voet bij 4 voet en ik heb een verzameling klemmen. Ik heb ook planken om als mallen te gebruiken. Ik gebruik Titebond III lijm. Hier zijn mijn lijmgerelateerde vragen:
1) Hoe lang wacht ik nadat ik de planken heb gelijmd en de klemmen heb aangebracht voordat ik de klemmen verwijder?
2) Hoe bepaal ik wanneer de klemmen strak genoeg zitten en hoe voorkom ik klemmen die te strak of te los zitten?
3) Hoeveel van de 8 planken moet ik tegelijkertijd verlijmen?
4) Wat moet ik nog meer doen om succes te garanderen? Alvast bedankt voor alle adviezen. Het lijmgedeelte van dit project is een beetje intimiderend voor mij, maar ik ben enthousiast over de uitdaging om een nieuwe houtbewerkingstechniek te leren.
1) Hoe lang wacht ik nadat ik de planken heb gelijmd en de klemmen heb aangebracht voordat ik de klemmen verwijder?
2) Hoe bepaal ik wanneer de klemmen strak genoeg zitten en hoe voorkom ik klemmen die te strak of te los zitten?
3) Hoeveel van de 8 planken moet ik tegelijkertijd verlijmen?
4) Wat moet ik nog meer doen om succes te garanderen? Alvast bedankt voor alle adviezen. Het lijmgedeelte van dit project is een beetje intimiderend voor mij, maar ik ben enthousiast over de uitdaging om een nieuwe houtbewerkingstechniek te leren.