LumberJocks

Scored a new drum sander

  • Advertise with us

« back to Power Tools, Hardware and Accessories forum

Forum topic by Knockonit posted 08-01-2018 01:23 PM 507 views 0 times favorited 5 replies Add to Favorites Watch
View Knockonit's profile

Knockonit

587 posts in 624 days


08-01-2018 01:23 PM

I’ve been looking to replace my old delta 31-250, its been a boon, but on occasion has caused me to drink copius amounts of libation liquid. and of course i’ve had to convert the controls to the top since the adjustment gear was stripped when i got it, adjustment in height is due to a pair of channel locks, but alas it does the job when it decides to keep the belt on. which at times seems like it never does.

So picked up a performax 16/32, dang near new. old boy out in sun city west, arizona, had it since new, told me he used it a few times, but he ended up with a whole lotta old widowers helping him sand his project, lol, had to roll on that one, says they sand, feed him, and well you can guess the rest, so the sander had to go,

I picked it up, after quite an arrangement, had to have a pard do the initial investigation as its an hour and half from my joint. and after his review, and providing the half a c note for deposit, i made the trip out last nite, picked up unit, and proceeded to take my pard to din for the task of review.
said unit was in the back of my pickup truck, in the sun, so we have a delightful dinner at a joint called Longhorn, food and service was great, kinda unusual for Az. i think.
got home, unloaded the new toy, and noticed the feed belt joint glue has released, go figure, the old Arizona sun had done its job again, dang it, so well you guessed it, ordered up a new feed belt and a gaggle of sanding belts for it, now to have to wait to put it to the test.

I sure like new toys, and tools
Rj in az.


5 replies so far

View Myles Standridge's profile

Myles Standridge

87 posts in 3364 days


#1 posted 08-01-2018 01:28 PM

that must have been the one for $550 I saw and wanted to get but that’s three hours for me, good score!

“so we have a delightful dinner at a joint called Longhorn, food and service was great, kinda unusual for Az. i think.”
Ain’t that the truth, finding good food and good service is next to impossible.

Myles

View Knockonit's profile

Knockonit

587 posts in 624 days


#2 posted 08-01-2018 01:30 PM

YEp, thats the one, right nice fella, i did review one down in SE valley, and it was worn quite well, so went this direction. Just peved that i can’t test it out till the new belt arrives, i did not consider the sun would cause the joining tape of belt to release, hehe, i’m gonna see if i can reglue it later today when i get a chance, probably won’t stay, but its brand new too. oh well
Rj

View Knockonit's profile

Knockonit

587 posts in 624 days


#3 posted 08-05-2018 03:16 PM

Holy drum sander, wow, wow, the difference in performance between the two i have is incredible,
Finally got the new conveyor belt from Highland, they shipped really fast, other joints were somewhat cheaper, but i needed other stuff from them also, great service.

anyhows, got it on early am, before the devil sun came up, ran a few boards thru it, and dang is it sweet, and its ole gummed up paper on it, my new belts haven’t arrived yet, but when they do, its gonna go well.

so simple, i highly recommend this unit, its day and night difference between my old delta and this guy.
Rj

View TheFridge's profile

TheFridge

10858 posts in 1908 days


#4 posted 08-05-2018 03:23 PM

Nice. I scored one with a couple hours use for 250$. It works like a champ.

-- Shooting down the walls of heartache. Bang bang. I am. The warrior.

View Steve Peterson's profile

Steve Peterson

405 posts in 3504 days


#5 posted 08-06-2018 09:38 PM

Good score at a good price.

Too bad about the belt. At least it is a warning to others to bring the belt into the air conditioned part of the vehicle when traveling through AZ. It may have been near death anyway if it was in hot storage.

-- Steve

Have your say...

You must be signed in to reply.

DISCLAIMER: Any posts on LJ are posted by individuals acting in their own right and do not necessarily reflect the views of LJ. LJ will not be held liable for the actions of any user.

Latest Projects | Latest Blog Entries | Latest Forum Topics

HomeRefurbers.com